Tänään ajattelin tuon Janosch-sarjan valmistuttua tehdä vauva-aiheiset ATC:t. Tällaiset niistä tuli, Babyboy ja Babygirl:

Babyboy.jpg

Babygirl.jpg

 

On ollut tosi lämmintä, mutta minä olen vaan hautunut sisällä asunnossa. Pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni ja lähteä vaikka uimaan. Yksin se vaan ei ole ollenkaan hauskaa ja poikaystäväkin on töissä. Toisaalta, viihdyn hyvin kotona ja minulla on hauskaa askarrellessa, joten ei kai tässä mitään valittamistakaan pitäisi olla.

Näin muuten viime yönä hassua unta. Olin siinä vanhempieni talon takapihalla äitini ja siskoni kanssa ja yhtäkkiä alkoi kuulua murinaa ja pelottavaa ääntä. Äitini huudahti "Karhuja!" ja lähdimme kaikki ryntäämään takaovelle. Ohitsemme ja ympärillemme juoksi kummallisia, matalia otuksia, jotka yrittivät samalla näykkiä meitä. Pääsimme sisälle taloon, mutta niin oli päässyt myös suuri määrä otuksia. Ne hyökkäilivät meidän kimppuumme ja me tapoimme ne paljain käsin. Katselimme ikkunoista ulos ja olimme aivan hädissämme, talo oli saarrettu. Kaikkien puhelimet olivat jääneet ulos. Sitten joku meistä tajusi avata television. Siellähän oli meneillään juuri hätäuutislähetys. Seurasimme uutislähetystä, joka kertoi suurin piirtein näin: "Maaseudun ihmiset ovat hätääntyneet, kun suuri joukko erilaisia otuksia ovat täyttäneet paikat. Nämä otukset ovat OVILEOPARDEJA, joiden luultiin jo kuolleen sukupuuttoon alaskalaisten pyydystettyä niitä." Ruutuun tuli kuva pientä dinosaurusta muistuttavasta oliosta. Tämä tieto hieman helpotti minua ja totesinkin: "Tuttu vihollinen on parempi kuin tuntematon vihollinen". Jostain syystä muut eivät vaikuttaneet yhtä helpottuneilta. Sittenpä aloinkin epäillä tilanteen omituisuutta ja kysyin siskolta ja äidiltä, että entä jos tämä onkin vaan minun unta? Äiti totesi, että entä jos tämä onkin hänen untaan. Hetken aikaa olin hieman pyörällä päästäni, kunnes sitten heräsin ja totesin, että kenenköhän unta tämä loppujen lopuksi sitten olikaan.

Tulipa pitkä unisepustus, kirjoitin sen oikeastaan pääasiassa itselleni muistiin, tokkopa muiden unet ketään kiinnostaa. Oli vaan niin hauska uni, että halusin sen tallettaa.

Nyt taas askartelujen pariin!